Formularz zgłoszeniowy

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Temat

Treść wiadomości

Senior Active Fitness Program

Zajęcia fitness dla seniorów oferowane w Dziennym Domu Opieki Medycznej Senior Active  i prowadzone przez wykwalifikowanych instruktorów, składają się z ćwiczeń wzmacniających (z taśmami, piłkami, na matach, z użyciem drabinek, rotorów), aerobowych (m.in. nordic walking), rozciągających i relaksu (jogi, tai-chi).

ZAJĘCIA WZMACNIAJĄCE

Gimnastyka

Podczas zajęć wykonywane są odpowiednio dobrane ćwiczenia kształtujące mięśnie całego ciała. Wykorzystywane są przy tym takie akcesoria jak: drabinki, maty, piłki. Krótki trening, który przynosi pozytywne efekty.

Senior Active Poznań | Dzienny Dom Opieki Medycznej | Nordic Walking

Zdrowy kręgosłup

Zajęcia zdrowy kręgosłup mają charakter zarówno profilaktyczny jak i terapeutyczny w zakresie bólu pleców i skrzywień kręgosłupa. Zajęcia obejmują ćwiczenia rozluźniające, mobilizujące, wzmacniające, równoważne i rozciągające poszczególne grupy mięśniowe. Nauka oddychania i utrzymania odpowiedniej postawy (stabilizacji) ciała są wplecione w tok zajęć. Zajęcia Zdrowy Kręgosłup wykorzystują przede wszystkim piłki rehabilitacyjne (duże piłki, małe piłki) i nie tylko. Wykorzystywane w treningu ćwiczenia na bazie pilatesu wzmacniają także głębokie partie mięśniowe.

Nordic Walking – chód nordycki

Chód nordycki to doskonały sposób na zrzucenie kilku zbędnych kilogramów, doskonała aktywność fizyczna dla osób z chorobami serca (choroby wieńcowe) czy endoprotezami.

Polecane przez lekarzy oraz fizjoterapeutów. Mamy własne kijki ale również pomagamy dobrać własne (w sklepach często sprzedają kijki do trekkingu które zupełnie nie nadają się do nordic walkingu). Podczas zajęć uczymy prawidłowej techniki chodu, dodatkowo każde wyjście wzbogacamy poradami rehabilitacyjnymi, dietetycznymi, oraz podstaw dbania o własną figurę. Ponadto prowadzimy również przeróżne ciekawe gry i zabawy integracyjno-sprawnościowe, czy ćwiczenia siłowe z wykorzystaniem kijków, które sprawią iż każde wyjście będzie urozmaicone i wyjątkowe.

TRX

TRX – tzw. trening w zawieszeniu na specjalnie dedykowanych do tego taśmach w kształcie litery Y zrobionych z wytrzymałego polimeru. polecany jest każdemu, niezależnie od stopnia jego wytrenowania oraz wieku. Dzięki treningowi w zawieszeniu kobiety mogą wyszczuplić i ujędrnić sylwetkę, wzmocnić dowolną partię mięśni, rozciągnąć się.  W treningu TRX mięśnie pracują pokonując siłę grawitacji i dźwigając ciężar ciała ćwiczącego. Pozwala to na ich równomierny rozwój bez obciążania stawów i kręgosłupa, co nie jest możliwe w przypadku ćwiczeń na skomplikowanych maszynach z siłowni. Podczas treningu wiele grup mięśniowych pracuje jednocześnie, w tym mięśnie głębokie, odpowiadające za prawidłową postawę i stabilizację sylwetki. TRX skutecznie poprawia siłę, wytrzymałość, równowagę, chroni układ ruchu przed kontuzjami oraz nadmiernym przeciążeniem. Poziom trudności ćwiczeń można z łatwością kontrolować poprzez zmianę kąta nachylenia ciała względem podłoża. Trening ma około 300 wariantów, co czyni go ciekawym urozmaiceniem rutynowych ćwiczeń.

Senior Active Poznań | Dzienny Dom Opieki Medycznej | Zajęcia z piłkami

Fit Ball – zajęcia z piłkami

Trening z użyciem małych i dużych piłek, który jest dobrą zabawą, ale i również skutecznym ćwiczeniem. Fit Ball to poprawa koordynacji całego ciała oraz wzmacnianie głębokich partii mięśni. Dzięki tym zajęciom na zawsze zapomnisz o napiętych mięśniach i bólach pleców.

Zajęcia relaksacyjne

Pilates

Podczas treningu uelastyczniane i rozciągane są wszystkie mięśnie ciała. Pilates to połączenie elementów jogi, baletu wraz z właściwymi ćwiczeniami tego typu, dzięki którym nasza postawa ulegnie poprawie i przy okazji zrelaksujemy się.

Oferowane przez nas zajęcia to głównie ćwiczenia o łagodnym charakterze, również przeciwko m.in. osteoporozie. Ćwiczenia wykorzystujące obciążenia nastawione są na wzmacnianie kości, których gęstość z wiekiem maleje, przez co stają się podatne na złamania i urazy. Efektem jest zwiększenie sprawności aparatu ruchowego i równowagi, przyspieszenie przemiany materii, wzmocnienie miednicy, poprawa stabilności stawów kolanowych, wzmocnienie kręgosłupa i stawów barkowych, wzmocnienie mięśni i stawów.

Mocne i rozciągnięte mięśnie zmniejszają ryzyko nadwerężenia i zapalenia stawów, a zwiększona gęstość kości zapobiega upadkom, kontuzjom i złamaniom.

Ćwiczenia 2-3 razy w tygodniu pod kontrolą wykwalifikowanej kadry instruktorów (z międzynarodowymi certyfikatami instruktorskimi), w bezpieczny i skuteczny sposób poprawiają siłę mięśni i sylwetkę. Pomagają zredukować stres, regulują ciśnienie, a także opóźniają proces starzenia się.

Joga

Ćwiczenia Hatha Jogi mają na celu zapobiec występowaniu w przyszłości wielu schorzeń i dolegliwości zdrowotnych. Trening oparty o techniki relaksacyjne i oddechowe.

Senior Active Poznań | Dzienny Dom Opieki Medycznej | Zajęcia z piłkami

W naszym ośrodku oferujemy również indywidualne zajęcia gimnastyczne dla osób starszych, z uwagi na częste występowanie przeciwwskazań medycznych do wykonywania niektórych elementów treningów.

Zaproś znajomych, przyjaciół, sąsiadkę lub sąsiada – razem zawsze raźniej.

Korzyści z udziału w programie:

  • Poprawa funkcjonowania organizmu
  • Podniesienie komfortu życia
  • Poprawa samooceny i samopoczucia
  • Wyjście z otyłości i cukrzycy
  • Zwiększenie siły i masy mięśni
  • Zwiększenie wytrzymałość
  • Poprawa ruchomość
  • Ograniczenie ryzyka występowania raka jelita grubego, cukrzycy i osteoporozy
  • Redukcja zbędnej tkanki tłuszczowej
  • Złagodzenie stanów depresyjnych
  • Dobry sen

Poprawa zdrowia i kondycji:

  • układu krążenia
  • wydolności organizmu
  • aparatu ruchowego
  • poprawa równowagi
  • relaks i aktywny wypoczynek

Mocny kręgosłup, kości i stawy:

  • zwiększenie ruchomości stawów
  • zapobieganie bólom krzyża
  • profilaktyka osteoporozy
  • zmniejszenie ryzyka kontuzji gwarancją samodzielności i niezależności

Gwarantujemy także nawiązanie nowych kontaktów towarzyskich i przyjaźni w miłym miejscu i atmosferze.